blog o muzyce jazzowej, czyli

Last.fm dzieli na gorszych i lepszych

In ogłoszenia, przemyślenia on Marzec 25, 2009 at 21:40

Drodzy czytelnicy JazzLoga,

nie wiem ilu z was używa internetowej usługi last.fm, ale zapewne wielu osobom jest ona znana. W skrócie: last.fm oferuje radio internetowe (lub raczej: radia), różne statystyki w oparciu o muzykę, której słuchamy (dane przesyła się podczas słuchania za pomocą różnych wtyczek do komputerowych odtwarzaczy), informacje o koncertach, wydarzeniach, teledyski, etc. Wszystko to było do tej pory darmowe (oprócz kilku dodatkowych funkcji dostępnych dla subskrybentów), ale, jak czytamy we wczorajszym ogłoszeniu, niedługo nie będzie.

Rozumiem, że kryzys, rozumiem, że koszty. Ale nie rozumiem dlaczego bądź co bądź zamożniejszych Amerykanów, Brytyjczyków i Niemców te zmiany nie dotyczą. Gdyby dotyczyły wszystkich, zapłaciłbym te 3 EUR miesięcznie, żeby sobie czasem radyjka last.fmowego posłuchać i żeby ich serwis wesprzeć. Ale jeśli jako obywatel paradoksalnie biedniejszego niż USA/UK/DE kraju mam płacić — z żalem rezygnuję.

  1. Szkoda. Sam nie mam konta na Last.fm, ale abonament uderzy w WIELKĄ rzeszę użytkowników serwisu, a tym samym ponownie popchnie ich w stronę piractwa.

  2. Ja usunąłem swoje konto… Z przykrością, bo lubiłem się na swoje statystyki patrzeć, ale może w ten sposób LastFm zauważy, że to co zrobili jest not cool.

  3. Jako świadoma użytkowniczka internetu bojkotuję niedemokratyczne lastfm i usuwam swoje konto:)

  4. Ja również usunęłam konto. Wprawdzie radia słuchałam rzadko, głównie zajmowały mnie statystyki i wykresiki, ale usunęłam dla zasady. Wolę nie być użytkownikiem w ogóle, niż być użytkownikiem drugiej kategorii. Tyle.

  5. A może nie usuwajmy kont po cichu, bo Last nie zauważy, lecz z hukiem. Napiszmy zbiorowy list lub załóżmy grupę i wyjdźmy trzaskając baaardzo głośno drzwiami.

  6. Jak wyżej. Nie korzystałem w ogóle z radia, ale konto zaraz pójdzie do kasacji…

  7. @astromaria: ale po co huk? znaczy mnie wisi, czy last.fm zareaguje, czy się przejmie i czy będę miał przez to więcej wejść na jazzloga. mi się takie akcje nie podobają, więc usuwam konto. jeśli innym się podobają, to ich sprawa. podsumowując: moje działanie nie jest podszyte żadną agitacją, a jedynie złością:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.

